Tuesday, November 24, 2009

GILER KENTANG?

Giler kentang?....ish...aku bukan si penggemar kentang sangat.....tapi, aku memang gilerkan JAGUNG....he he he...aku rasa aku start gilerkan jagung time aku peknen.....asal je aku nmapk batang idung jagung ni, mmg aku beli...cnfirm ssgt.....hubby aku pun dah tau sgt...kalau dia gi memanaa dan jumpa jagung, tak kirahlah dah rebus or belum, dia mesti belikan.....

terasa cm nikmat je dpt makan jagung rebus ni..lagi2 kalau manis secukup rasa......la ni, anak dara aku Mia tu pun ikut citarasa aku gak...suker makan jagung......lagilah pening hubby aku....selalunyer, aku beli tiga biji jagung ni..jelah..kengkonon sorang 1 biji....tapiiiii..............
bila je kat umah, MIa makan separuh, ibu dia ni mkn 1 1/2....ha ha ha......


la ni, asal je aku nmapk org jual jagung, lagi2 yg jual longgok2 tu.....mesti aku beli....sedap tu kalau rebus sndiri......



7 comments:

  1. salam... akak suka gak makan jagung ni macam syok gitu makan ikut baris-baris biji jagung... tak suka tengok orang makan jagung pakai bedal jer selekeh gitu... tapi ikut suka masing2lahkan nak makan macam mane...:D

    ReplyDelete
  2. Siti... harus paso malam ni kang cari selonggok gak ishishish menggoda tul

    ReplyDelete
  3. Hari ahad lepas gi pasar malam dan saya beli jagung bakar.Hmmm..sedap hehehe

    ReplyDelete
  4. laa sama la kita kak...saya pun dulu masa peknen..memang taiap2 ptg ingat jagung...balik dr kejer bukan gi umah dulu tp gi cr pakcik jual jagung...mia pun samer..heheheh

    ReplyDelete
  5. jagung bakar sedap
    tingat masa bakar sendiri waktu dekt hostel
    sodap sodap

    ReplyDelete
  6. naz_ilyn>>.sama ar kita....suka mkn ikut baris2...mcm teratur je...hik hik

    mummy dasy>>>.silakan...terjah tau..jgn tak terjah...cari yg gebus2 tau...

    jieda>>>>wah...ramai yg suka jagung ni....

    sujaihah>>> erk, muka si tomei tu ada iras2 pakcik jual jagung tu tak?..he he he

    hans>>> wah, ni mesti bakar senyap2 ni..guna penunu bunsen ker?

    hernee>>> yeah!!!! gimme 5.....

    ReplyDelete